Hoe werkt onze persoonlijke aanpak?

Elke klant is belangrijk en verdient een persoonlijke aanpak. Samen met u bekijken we welke container en ophaalfrequentie het best aansluiten bij uw activiteiten. We streven hierbij steeds naar duurzame en kostenbesparende oplossingen.

Bekijk onze video

Elke klant is belangrijk en verdient een persoonlijke aanpak. Samen met u bekijken we welke container en ophaalfrequentie het best aansluiten bij uw activiteiten. We streven hierbij steeds naar duurzame en kostenbesparende oplossingen.

Stap 1

U neemt met ons contact op via telefoon, mail…..met een specifieke vraag rond uw afvalbeheer.

Stap 2

Eén van onze commerciële medewerkers/specialisten komt vrijblijvend bij u ter plaatse om uw specifieke afvalstromen en randvoorwaarden te bekijken.

  • gratis analyse van uw afvalstromen
  • sorteermogelijkheden
  • besparingen
  • plaats waar de container (s) zullen staan
  • tijdstip van ledigen
  • frequentie van ophalen

Stap 3

Rekening houdend met uw specifieke omstandigheden en noden maken we samen met u een passend voorstel rekening houdend met het wettelijk kader, de duurzaamheidprincipes, en de omgevingsfactoren.

Stap 4

Samen met u maken we een samenwerkingsovereenkomst op die aansluit bij uw behoeften en verwachtingen. Indien u verder nog vragen heeft kan u deze telefonisch, per mail of via uw persoonlijke pagina op onze website aan ons stellen. Onze medewerkers helpen u graag verder.

Wij zijn klantgericht

Bij Afval Alternatief staat de klant centraal!

Klantgerichtheid is voor ons de standaard. Elke klant verdient een eerlijke en correcte prijs met daarbovenop een kwaliteitsvolle en correcte dienstverlening. Door onze kleine structuur kunnen we snel op de bal spelen met als basis dat onze kant steeds centraal staat.

Bij ons betaalt u enkel voor de geleverde dienstverlening. Een verlofperiode of een lediging die niet moet plaatsvinden omdat de container nog niet vol is, wordt op uw vraag kosteloos uit de planning en facturatie gehaald.

We ontwikkelden voor onze klanten ook een speciale pagina (Mijn AA) waarop wij direct met elkaar kunnen communiceren.

Mijn AA

Kwaliteit

Hoge kwaliteit voor een lage prijs

Efficiënte ophalingen, duurzame inzet van middelen en een smalle structuur met zaakvoerders aanwezig op het terrein, staan daarvoor garant.

Een eerlijke prijs is vaak ook een concurrentiële prijs. We staan kort bij u als klant, en werken als een echte KMO. Alle zaakvoerders zijn intensief betrokken bij de dagelijkse exploitatie van de onderneming. We beschikken over een nieuw wagenpark dat voldoet aan de strengste milieunormen.

De afval,- recyclagemarkt is een volwassen sector onder een voortdurende en strenge controle van de overheid. Met België behoren we tot de top in Europa als het op selectieve inzameling en recycling aankomt. We kennen alle mogelijkheden en zijn onafhankelijk inzake eindverwerking van afval,- en recyclagestoffen en zien dat als een absolute sterkte . Hierdoor kunnen we op de markt steeds op zoek gaan naar de best mogelijke verwerkingstechniek (prijs/kwaliteit, duurzaam karakter). Deze werkwijze stelt ons in staat de transport,- en verwerkingtarieven onder controle te houden.

We wensen met onze onderneming vooruitstrevend te zijn op elk niveau zoals bv met de inzameling van a+++ hout (zaagstukken van de behandeling van onbehandeld massief hout afkomstig van schaverijen). Dit materiaal zetten we bij onze zusteronderneming Houtvezelland-Bioflam in als grondstof voor de productie van hardhoutpellets (BIOFLAM) voor huishoudelijk gebruik.

Flexibiliteit

Wij bieden een snelle, flexibele en correcte service waarbij we trachten mee te evolueren met onze klanten en hun afvalproductie.

 

Een samenwerking is gebaseerd op afspraken maar zeker en vast op flexibiliteit. Zowel onze medewerkers op kantoor als onze chauffeurs proberen uw afvalvraagstuk zo veel mogelijk over te nemen. We kijken uit naar alternatieven van ophalingen en zoeken oplossingen wanneer bijvoorbeeld het vaste ledigingsmoment moeilijk voor u is.